Slubwubbewubbes

De scholen zijn alweer begonnen.... dus voor de juffen en natuurlijk ook voor de moeders, die hun kinderen nog een paar dagen moeten vermaken in het nog-steeds-vakantie-deel-van-het-land, heb ik mijn favoriete zelfbedachte sprookje van stal gehaald.
Ik heb het jaren geleden "ter plekke"op een regenachtige dag bedacht voor mijn kinderen die zich waarschijnlijk verveelden op dat moment.
Het verhaal spreekt voor zich..   Het gaat erom, dat je het vertelt met veel passie. Schuw de stemmetjes niet en verzin er van mijn part nog alles omheen. Dán is de opdracht dat elk kind zo'n Slubwubbewubbe moet tekenen. Leuk om te zien wat daaruit komt (misschien kunnen handige moeders/juffen de inspiratie van de kinderen wel gebruiken om te borduren, schilderen, poppen te maken; maar dan wil ik wel resultaten zien natuurlijk)


Dit zijn de Slubwubbewubbes en dit hieronder is het verhaal.
Daaronder het kladje dat ik gemaakt heb na het vertellen van het verhaal om het te onthouden.





Dat "oelewoelig en fuzelig" is nu een familiebegrip geworden en dit verhaal gaat met de generaties mee....


Reacties

  1. Thanks for comment and visit...
    i like very much this work Adele...
    about creating the scenes, a nephew gets laughs ...
    never too late to make ...
    oxoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig leuk zeg zo'n verhaal, tja bij mij zijn ze echt daar al te oud voor, maar wel heel leuk voor de jongeren!
    En leuk dat je al labels aan het sparen bent, ik heb er de hele kast voor leeg getrokken en ongelofelijk waar er allemaal labels aan zitten! ook aan knuffels, vloerkleedjes en tassen, als je erop gaat letten!
    Ergste is dat als ik iets nieuws koop, ik gelijk het label al verwerkt zie hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten