boompjes schilderen

Elianne Schoneveld geeft tekenles. Omdat ik toch bij dochterlief in de buurt woon, kan ik net zo goed eens even buurten tijdens die lessen en  haar instructies volgen.
Afgelopen keer stond bomen stempelen op het programma.




Men neme een spons, scheure die aan flarden en op een schoteltje doe je dan een scheutje oostindische inkt.. Natuurlijk is het ook bijzonder om in kleurtjes te werken.
Hebben we gedaan, maar ik heb er geen foto's van.



Dan ga je oefenen. Hoeveel inkt moet er aan je sponsje en hoe verdeel je dat.
En je krijgt meteen de smaak te pakken.


Hier een oefenpapiertje van mij.
Werd toch al echt een boompje....nog even dooroefenen.



Dan kun je allerlei boompjes maken. Deze is weer van Elianne zelf. Volgens haar moet de boom echt aarden in de grond.. Zij maakt de lijnen van de grond aan de boom vast. Mooi!





Uiteindelijk blijkt dat iedereen met dezelfde manier van werken  toch eigen bomen maakt.
Allemaal heb je een verschillende stijl. Leuk om eens met een groepje vrouwen uit te proberen.

Reacties

  1. Geweldig mooi. Was er niet ooit zo'n programma op t.v? Schilderen met, ik weet de naam helaas niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten