eieren marmeren tutorial


Onderstaand een bericht dat ik van mijn vriendin  Hettie over de mail kreeg..Ik vond het geweldig. Het is dan wel geen pasen, maar ach, zoiets blijft mooi.


Hettie legt het uit:
Zo kleurden we vroeger onze paaseieren. Met uienschillen, gras, bloemen en over dat mengsel ging eventueel nog een schepje buisman, maar veel maakt dat laatste niet uit.
De kleur komt uit de uienschillen. De pakketjes moeten een half uurtje koken in water met een paar flinke scheppen zout.
De eitjes zijn dus niet echt eetbaar.

Het was leuk om weer eens te doen. Heel spannend hoe het ei uit de verpakking komt.
Echt een verrassingsei.









Reacties

  1. ja wij deden het vroeger ook zo, maar van buisman wist ik niet. Bestaat dat nog? en is dt gewoon gebrande suiker? ik weet nog dat mijn moeder daar héél vroeger een schepje van bij de gemalen koffie deed, mar dat doet ze dus allang niet meer, ik speelde wel met dat "gouden" lepeltje dat erbij zat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Apart zeg! Lijkt me leuk om in de vakantie te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten