6 hoekig doosje vouwen tutorial



Ik kreeg van mijn zoon toen hij klein was een leuk doosje voor moederdag



Dat doosje heb ik bewaard en dat hebben we gebruikt om op de inloopochtend onze eigen draai eraan te geven.

(Ik heb voor de tutorial 2 verschillende doosjes gebruikt, dus let niet op de kleur.)
Het wordt een 6 hoekig doosje waarvan de punten bij elkaar komen.
Je kunt het eenvoudig van mooi papier maken. Maar leuker is het nog om er een stofje én papier voor te gebruiken.
Daarvoor heb je nodig.
Mooi lapje stof voor de buitenkant
Dubbelzijdig plakfolie of lijm uit een spuitbus. ( dat gele hieronder is dubbelzijdig plakfolie)
Een stuk papier of stof  -voor binnen in het doosje
een perforator of nog beter een tang voor gaatjes.
lint om het doosje te sluiten.

Je begint met het patroon over te nemen op stevig karton.
Knip het patroon uit.


Knip een lapje waar dit patroon oppast.
Neem de bovenste laag van het folie af en plak het lapje stof glad op de plaklaag.
Zorg dat er geen rimpels in komen.
Mocht je spuitlijm gebruiken, dan hoeft die tussenlaag niet. Dan kun je rechtstreeks de stof op het papier van de binnenzijde plakken. 

Haal de andere plaklaag van het folie (de buitenkant ligt nu beneden, dan de dubbelzijdige plaklaag. Plak op deze kant het papier of de stof voor de  binnenzijde.


Je hebt nu een vierkante of rechthoekige lap in laagjes.(buitenkant/ folie/ binnenkant.)
Teken op de binnenkant of de buitenkant met een potlood of een krijtstift het patroon langs.


Let op; niet de gevouwen lijnen overnemen.


Knip nu aan de hand van het patroon in bij de inkepingen. 

En vouw het doosje.

Ik heb nu bij de volgende fotos even een ander doosje: Pons de gaatjes in het doosje. Met een pons of een perforator.



Rijg een lintje door het doosje en geniet van wat je hebt gemaakt.


Reacties

  1. Hoi,
    Wat een grappig doosje! Leuk om geld in te doen voor een verjaardag.
    Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog :)
    Als ik de sokjes niet verkoop laat ik wel van me horen ;)
    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wordt iets eenvoudigs iets speciaals...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja , echt speciaal. Gaat het proberen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een heel leuk doosje, ik ga het zeker eens proberen te maken.
    Fijn weekend, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zag! Ik ben er te onhandig voor, denk ik. Maar het ziet er sjiek uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten