textielverf



Bij het scannen kwam ik deze foto's tegen. 
Ze hebben niet alleen nostalgische waarde voor mij, maar geven ook een stukje huisvlijt van toen weer. Ik naaide heel veel zelf, maar was ook fanatiek bezoekster van kledingbeurzen. Overigens was dat in de jaren 70/ 80 eigenlijk not-done!
Daar trok ik me niet zoveel van aan, want er waren mooie dingen te "scoren" zoals dit schattige jurkje voor Maria. 
Zelfs nu zou ik dat nog kiezen.
Omdat ik toen in die jaren instructrice was van textielverf, zocht ik altijd naar mogelijkheden om iets te verven/versieren of aan te kleden. Dus werd dit jurkje ook onderhanden genomen.



De bloemetjes schilderde ik er op.

Toch een lief resultaat?



En natuurlijk maakte ik zelf de gymtassen
Hier is Maria voor het eerst op school... Spannend 
Want hoe gaat dat allemaal op school?


 Die verf was natuurlijk het einde, ook voor de kinderen. Omdat ik veel materiaal tot mijn beschikking had, mochten ze er wel eens mee verven. Ik herinner me dat deze foto genomen werd één of twee dagen voor de geboorte van onze 7e. 
Zo waren ze tenminste lekker rustig en dat is voor een moeder die op alle dag loopt, fijn.



Ik moest wel opletten dat ze de punten van de tubes niet verruïneerden, maar over het algemeen ging het wel goed.

Leuk die oude foto's. Wat ben je ook weer veel vergeten, he? 


Reacties

  1. Hai Elizabeth! Ja, wat gaat de tijd snel he? Jammer dat we toen niet de mogelijkheid hadden van het maken van fotoboeken via de computer, had een hoop kastruimte bespaard! Ach alles heeft zo zijn charme! En wat een lief jurkje!
    Fijne, zonnige dag!
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat mooi. maar zo'n jurkje zou nu toch ook nog best kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I saw your work! You're right, the technique is the same! Very beautiful also your idea! :o) Ciaoooo dall'Italia!
    ps
    Sorry... for my english!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad erg leuk! Schatiige jurkje, lekker romantisch. De sfeer op de foto's maakt het allemaal zo leuk dat je heimwee krijgt naar die tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten