kado doosje


Snoep- of bonbondoosjes kun je zelf maken.
Ik heb er sheets voor gebruikt.

Natuurlijk kun je ook mooie karton gebruiken. (ik bewaar altijd allerlei soorten kartonnetjes, papiertjes en folie die ik mooi vind, komen altijd wel weer van pas.)
Dit patroontje is al veelvuldig door mij gebruikt.. Ik haal het patroontje telkens weer tevoorschijn zoals je ook wel kunt zien aan het voorbeeld.





Het patroontje heb ik iets aangepast omdat de bodem niet helemaal goed bleef zitten.
De hoekjes zijn iets schuiner afgeknipt zoals ik heb bijgetekend.

* Knip het patroontje uit het papier..
* plak het op mooi karton of op doorzichtig plastic..Bijv. dikkere
   sheets zijn hiervoor geschikt.
* Knip het geheel uit.
* Leg het op het patroontje (als je iets doorzichtigs gebruikt)
* Ril de vouwnaden met een schaar.
   Als je karton gebruikt, kun je van punt naar punt rillen..
   gebruik voor een strak effect een lineaal.
* Vouw het doosje in elkaar. Lijm de zijkant.( of gebruik plakband.)
* Eventueel kun je de bodem aan de binnenkant nog met een
   plakbandje vastzetten.
* Vul het doosje met iets leuks en versier het eventueel.

Reacties

  1. Heel erg goed gedaan, maar hoe kom je aan zo'n patroon. Of gewoon je fantasie gebruiken. Zo maak ik weleens enveloppen van a4-tjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Elizabeth
    thank's for visit my blog.
    congratulations for your creations! I go to see your blog!
    Good Sunday

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elizabeth, leuk idee, moet ik onthouden. bedankt voor je bezoekje en groeten van Janine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten