Vest mét ketting.

Voor de trouwerij had ik een rok gekocht met dit schattige vest..(tenminste, dat vond ik) bloesje erbij en klaar.
Ondanks dat het thema blauw was vond ik de achterkant van het vest met de rok wel erg BLAUW.. want achterop zaten geen kraaltjes.
En hoe kom je dan aan kraaltjes op de achterkant..
Inmiddels weet ik aardig de weg in deze woonplaats en ken ik ook nogal wat winkels waar ze kraaltjes zouden kúnnen verkopen. Maar dat viel tegen, want het moeten wel 'dezelfde' kraaltjes worden.
Uiteindelijk bij de laatste winkel vond ik kraaltjes die er erg op leken... Niet helemaal, maar een kniesoor die daarop let.
En dus heb ik de achterkant versierd.

Toen moest er nog iets om mijn nek.. Zoveel heb ik niet. 2 dagen voor de bruiloft toch maar even kijken op ons winkelpleintje en 2 leuke kettingen mee genomen;... kon ik kiezen thuis.
Maar geen van beiden vond ik een optie uiteindelijk.

Ik kon ook nog wel het ouwetje omdoen dat ik 'altijd' draag. 
Tenzij ik wat zou maken van de kraaltjes die ik over had van het vest. 
Bij het zoeken naar wat ik nog meer nodig had voor een ketting kwam ik 3 strengen prachtig blauw garen tegen in mijn voorraad.
En toen dacht ik.. dan ga ik toch proberen wat ik altijd al zie in winkels... gewoon draadjes knopen met kraaltjes.

Als het niks wordt, doe ik mijn ouwetje om.
Dus de avond voor de trouwerij lekker ontspannen op de bank zitten frutselen.
Gaandeweg kwam ik erachter dat mijn naald niet door alle kraaltjes paste; ik had uiteindelijk maar 3 touwtjes met pareltjes.
3 touwtjes om je nek is wel heel weinig..
Wat nu.
Gelukkig had ik nog blauwe kraaltjes van een  gebroken armbandje. Die hebben wel 20 jaar in een doosje gezeten... hieperdepiep... het goede blauw... Dus nog twee touwtjes vol.
Eigenlijk wel heel leuk zo samen.

 Leve de mode, want je hoeft niet eens een slotje te monteren.. Als je het lintje uit je vest knipt, kun je daarmee je ketting dichtstrikken...


En nou heb ik dus een keer gedaan wat ik me altijd voornam, nl. om zo een leuke ketting -die je ook kunt kopen- zelf eens te maken
met wat ik al in huis had!

Reacties

  1. je bent een vrouw naar mijn hart!Fantastisch leuk toch dit kettinkje en bijpassend vestje en leuk om daar mee bezig te zijn, ik denk dat veel moeders een paar dagen voor de trouwdag van hun dochter lopen te stressen... en jij gaat lekker op je bank een kettinkje maken;.. geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi vestje en vooral ook ketting....leuk hoe je dan toch door creatief denken..tot zo'n resultaat komt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er ook dol op... iets maken met spulletjes die je al hébt... en je bent vaak rijker dan e denkt! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enneh, oh ja die lintjes uit de kleding gebruik ik ook altijd met sieraden maken. Nog zichtbaar op de foto van het blogje "Mirte's favourite".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die lintje gebruik ik ook altijd... handig he, ook om een hartje op te hangen. Leuke ketting en bedankt voor je reactie! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your work is very special! Thanks my new friend!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten