Prikwerk

Gisteren (onze trouwdag)was een mooie rustige dag. We waren allebei thuis en hebben gewoon wat werk gedaan. Ieder op zijn/haar eigen plek. En natuurlijk samen koffiegedronken, gegeten en genoten van elkaars gezelschap en vertrouwdheid. We hadden deze week een visschotel besteld bij de vishandel en daar hebben we met stokbrood en een glaasje goede witte wijn op ons eigen terras van genoten. Heerlijk rustig. Zeker zo leuk als uit eten gaan. 

Een gezellige avond erachteraan.
Met de kinderen vieren we het nog binnenkort.

Ik realiseer me dat diverse mensen hebben geprobeerd om te reageren op het blog van gisteren.. ik weet ook niet wat dat is dat het niet gaat bij iedereen.. Heel irritant natuurlijk vooral voor de 'berichtprobeerders' en jammer voor mij.
Misschien is er iemand onder mijn gasten met verstand van zaken, die licht kan werpen op dit verschijnsel.
Het is zelfs zo dat volgers het niet voor elkaar krijgen om te reageren. Hoe zit dat toch?

Maar nou weer terug naar vandaag. Vandaag heb ik iets over prikwerk neergezet: 


Regelmatig tref je in boeken of in tijdschriften borduurpatroon voor 1 kleur aan. zoals hiernaast.
Zo'n patroon kun je kopieren en dan vervolgens al die hokjes prikken met een wat dikkere prikpen.
Uiteindelijk krijg je dan het patroon in reliëf.. aan de blanke kant.
Ik heb dit patroon gebruikt om een hart te prikken voor een bladzij in een boek als geschenk van een bruidspaar.. Als je het patroon spiegelt op de punt en het als hart afwerkt (prikt) ziet het er heel leuk uit.
Ik had nog een probeersel over en heb daarvan foto gemaakt (onder) helaas zijn de gaatjes een beetje dichtgeslibt doordat het in een map tussen bladeren heeft gezeten, maar geloof me; het effect is heel mooi.


Je kunt je ook voorstellen dat je dit gebruikt als rand op kaarten (wat natuurlijk ook gebeurd) en als passe partout om een tekening of schilderij.  Nou ja, bedenk zelf maar.
Veel prikplezier.

Reacties

  1. hoi mam,

    eens kijken of het me vandaag lukt om te reageren.
    Mooi prikwerk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes ik snap hoe het moet!
    gewoon mijn naam invullen bij Naam/url.
    hèhè, dat duurde lang!
    Nog van harte met jullie 35 jarig huwelijksjubileum.
    kuz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik heb het ook geprobeerd, maar het was een algemene storing van Blogspot. Ik weet niet meer of nou gelukt is gister hier een reactie achter te laten, dus alsnog gefeliciteerd met je trouwdag!! Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad.
    Dit is ook weet een heel leuk idee!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten