origami roos



Koninginnedag was leuk. Ik houd van die uitgebreide vrijmarkten met rillende mensen ( heb zelf ook wel zo gezeten) met bekertjes koffie in hun handen en speurende blikken over je gezicht of je iets ziet dat je wilt hebben.
Hier in onze nieuwe woonplaats zijn zowaar 2 van die markten (misschien wel meer)
En -relaxed-  de ene begint pas rond een uur of 8 en de andere wat later op de ochtend..In onze vorige woonplaats moest je 's morgens al om 4 á 5 uur een plek bemachtigen. Had ook wel te maken met gebrek aan ruimte.
Hier vind ik het allemaal ontspannener.. en dan een zonnetje erbij... Gemoedelijk allemaal.
Natuurlijk ga je om te scoren. Nou was het voornamelijk kinderspeelgoed, dvd's video's, boeken en wat rommeltjes.. De echte mooie spullen waren er nauwelijks. Er gingen net twee hele mooie buitenkandelaars aan mijn neus voorbij. Met dat ik ze zag, waren ze verkocht. Balen.
Maar uiteindelijk ben ik met een stapel boeken in een oude koffer naar huis gegaan. Kinderboeken voor mijn kleinkinderen. Boeken waarvan ik weet hoe mooi ze zijn. Ik ben dus tevreden.



En wat denken jullie van deze rozen.. Heb er 2 gekocht uit al die prachtige kleuren. Ze werden verkocht door Japanse mensen (denk ik) die geen nederlands spraken, maar hun dochtertje wel. Hele boeketten hadden ze en ik was op slag verliefd. Kunnen we maken op de inloopochtend dacht ik.
Dus 2 mee naar huis.. 1 om uit elkaar te halen en 1 om als voorbeeld te houden.
Heel voorzichtig ging ik thuis aan de slag ...








Tja.. en toen snapte ik er al niets meer van.. ik kwam er niet meer uit. Wat ingewikkeld die lijntjes.
Wordt niets, dames van de inloopochtend!
Ik ben niet veel opgeschoten..



Maar: als je op google intoetst op origami roos krijg je diverse filmpjes waarin precies beschreven staat
hoe je de rozen kunt maken. Ga ik toch nog eens op mijn gemak proberen. Er is nog hoop!
En als jullie dat ook gaan doen; veel succes he!

Reacties

  1. Heel leuk die rozen.
    Als wij chinees gaan eten dan zijn de servietten daar altijd geplooid in lotusbloemen, ik ben er nog altijd niet uit hoe ze die plooien.
    groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn zoon doet dat heel graag. ga 'm toch eens vragen om een bosje te maken. ze zijn zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat mooi en ja dat ziet er héél ingewikkeld uit! ongelooflijk knap! Ik ben benieuwd of het je gaat lukken, ik waag me er niet aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig.
    Ook ik waag me hier niet aan, ik versla ook in al die lijntjes.
    Maar het is wel heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Elizabeth,

    Dat ziet er inderdaad erg ingewikkeld uit! Maar wel erg mooi! Ik heb wel honderden origami-vogeltjes gevouwen, maar als ik ze na een tijdje weer wil maken ben ik helemaal vergeten hoe dat ook alweer moest.... Hoop dat de roos uiteindelijk voor jou gaat lukken! Succes!

    En nog bedankt voor je complimentjes over mijn werk! Ik haal de meeste inspiratie voor mijn werk uit de hele dagelijkse dingen. Ik vind het ook heerlijk om bijvoorbeeld naar peuters en kleuters te kijken, als je ziet hoe klein en mooi hun wereldje nog is en hoe ze die beleven en ervan kunnen genieten! Groeten, Helene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts