Retro 1973

Over interieurs gesproken;

Ik heb altijd twee GROTE interesses gehad..
Dat is kledingontwerpen en architectuur. (zowel de huizen, gebouwen als de inrichting)
Bij het "rommelen" in mijn verzameldozen kwam ik deze tekeningen tegen van ongeveer 38 jaar geleden. Het zijn ontwerpjes van interieurs zoals ik ze zou willen hebben, als ik zou trouwen. De verhoudingen kloppen niet helemaal, maar ach, voor een 16 jarige havo- scholiere zijn ze niet verkeerd.
We hebben het over 1973. Jullie weten vast nog wel dat oranje, donkerbruin, paars en okergeel toen mode waren. Ik vond die combinaties niet mooi en hield niet van de strakke en drukke motieven die gebruikt werden. Ik had toen al een hang naar iets meer romantiek. (zie het kartelgordijntje in de keuken.)

Blauw en groen zag je niet, maar ik vond het mooi.
Oei, die bank klopt helemaal niet, diepte vond ik moeilijk in te schatten.... maar de letterbak is aanwezig! en de bielzen-tafel ook. Ik was dus wel kind van mijn tijd.....ha ha.

Reacties

  1. o prachtig!!! wat leuk dat je die tekeningen nog hebt!mijn kamer was in die tijd paars, met grote motieven en oranje kussentjes overal en ik dronk hibiskus thee en overal posters...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je tekenkunsten zijn zeker niet verkeerd. En leuk dat je die tekeningen nog hebt. En die tijd en stijl? Ik beleef het helemaal opnieuw. Leuk! Liefs, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je die tekeningen nog hebt! Die kleuren zijn inderdaad echt van die tijd! Vooral dat oranje-groen-bruin. (Die kleuren hadden wij thuis). Ik vind de onderste tekening eigenlijk best heel modern overkomen!

    Antwoord op je vraag:
    Nee, ik heb helaas geen kinderboekjes op mijn naam staan...
    Groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit net mijn oude negatieven in te scannen en verbaas me erover dat ik die kleuren van mijn inrichting ooit mooi heb gevonden. Oranje en paars en veel bruine tinten. Maar toen was het echt geweldig.
    Op je vraag waar mijn poppen van worden gemaakt:
    Van stof die ik daarna verf en de hoofdjes van zelfhardende klei. Ik exposeer niet.
    Groetjes Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten