Hades (toneelkleding)


 Een van de dochters had voor vwo een afstudeeropdracht.. Ze bedacht samen met nog een meisje een zang/dansvoorstelling over Odysee...
Daar moest ook kleding voor komen. Eén van de stukken die ik naaide was het costuum van de god van het dodenrijk ; Hades.
Gelukkig had ik voldoende gouden stof op rol ( ooit eens gekregen)
Daar wilde ik vlammen op hebben.. Het model was gauw bedacht.. iets futuristisch.  Met een sleep (met loodveter erin om hem te laten slepen) en wijde mouwen.  A-symetrische blinde sluiting. Een omhoogstaande kraag en uitstekende schouderkappen.

De vlammen werden gemaakt van voile in paar tinten rood/ oranje. Verschillende tongen geknipt. Over elkaar geschikt en vastgenaaid met de machine.

Het is teer materiaal; tenminste die vlammen. Maar het ziet er zo gaaf uit.
Ik heb geen echt goede fotos van de voorstelling en ook niet van het kledingstuk. Gelukkig heb ik het nog in het echt..
Dus je weet maar nooit waarvoor het nog eens wordt gebruikt.

Hier zit de kraag er nog niet op en is de sleep nog niet klaar...

Reacties

  1. Hai Elizabeth,
    Wel heel goed gelukt lijkt me! Op de eerste foto lijken het ook echte vlammen! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten