zeepkettingen maken


Twee (inloop)ochtenden hebben we besteed aan het maken van een zeepketting.. En wat leuk was dat!



 Eerst moet de zeep geraspt en dan -met water aangelengd- kneedbaar worden. Bal draaien, plat maken en met vormpjes de zeepjes uitsteken.
Dat je zulk leuk resultaat krijgt op zo een eenvoudige manier!










Natuurlijk moeten ze geregen kunnen worden, dus meteen ook maar gaatjes er doorheen geprikt met een saté prikker. En dan kan het hele zaakje drogen.



De week erna komt het echt creatieve deel..namelijk het samenstellen van een ketting. Zoals de foto's laten zien; fantasie genoeg bij de dames. Er worden allerlei materialen ingezet. Van natuurlijk tot "nep".





Zo ontstaan er ontzettend leuke en speelse kettingen.






Natuurlijk hoef je niet één enkele sliert te maken, het kan ook anders!



En wat dacht je van deze zelfgemaakte kralen van Marja? Is het geen plaatje? 









 

En als er dan ook nog koffie is en lekkere koek, samen met de gezelligheid van elkaar, dan kan zo'n ochtend echt niet meer stuk.





Beste dames (die een ketting hebben gemaakt) ik heb niet alle foto's op dit blog gezet. Was ook best veel! Dus mis je wat; helaas.
Geniet van al het moois dat je meegenomen hebt naar huis.

Nou moet ik zelf nog eens een ketting rijgen. :-)

Reacties

  1. Oooh wat leuk... mijn to do lijstje wordt steeds langer en mijn tijd steeds minder, dus nu heb ik een beetje een probleem..
    Maar komt vast nog wel eens goed.

    Dank je wel voor de beschrijving hoe je ze maakt, want dat wist ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very, very nice!!!
    congratulations!!!!
    hugs from BRasil

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten