oud haakwerk van mijn oma

Vervolg op de blog over mijn Oma.

Ze was dus goed in handwerken. En zoals ik ook al zei; ze zou er zo tussen passen; tussen al die bloggende handwerksters en met al haar give aways.
Een typische give away voor haar was één van haar zelfgehaakte zakdoekjes. Zoals ik hier op de fotos heb staan.
Hoe ik er zoveel van verzameld heb, weet ik niet. 
Maar ik heb er dus nogal wat.



Hier nog een tussenzetsel voor lakens. Die haakte ze in allerlei motieven. Ik zie haar nog zitten met haar rand en haar bolletje haakgaren. Ze gebruikte alleen het beste materiaal. Ik weet niet of ze dat in de oorlog ook al deed. Ikzelf probeer nogal eens wat uit met goedkoop materiaal, maar zij deed dat niet. Het moest goed zijn. Ze had al door dat een kostbaar zelfgemaakt stuk de generaties moet overleven.
Ze haakte de rand en knipte dan een brede rand van een lap stevige lakenkatoen af. Dat zoomde ze om. Ze werkte de onderkant  (en ook de bovenkant van de grote lap natuurlijk)  af. en zette dan het tussenzetsel ertussen. Sjiek beddegoed wat heerlijk aanvoelt als je er tussen kruipt.


 

Ik denk niet dat er veel momenten waren, dat ze haar handen stilhield.. overigens mijn opa kon er ook wat van. Een opa die van handwerken hield; wie heeft dat nou? Wij vonden het heel gewoon. Zal ik ook nog wel eens iets van vertellen.

Reacties

  1. mijn oma deed dat ook zakdoekjes omhaken, precies hetzelfde. Mijn opa niet hoor! Ik ben wel benieuwd naar het verhaal over je handwerkende opa!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten