tutorial: bloemen van maandverband, crépepapier, servetten, plastic tasjes

Bloemen.. ze gaan weer bloeien, ook bij mij in huis.
Een tijdje geleden hebben we op de inloopochtend bloemen gemaakt. En dan ga je experimenteren met allerlei materiaal. Deze bloemen kunnen alleen worden gemaakt van rekbaar materiaal. (Papier scheurt al gauw) 
Bekijk deze bloemen eens en kijk of je er zelf iets mee kunt.



Het gaat als volgt.. Neem een vierkant (rekbaar) blaadje. Vouw eerst de basislijnen;



Vouw de punten naar binnen en draai het om. Plak die punten vast in het midden ( of naai ze vast)
Draai weer om.. je hebt nu de punten die je gaat verplaatsen. Steek je vinger onder een van deze punten.
Draai het weer om. Andere kant naar boven dus. En trek deze punt van onder naar boven.



Zo dus.. (je ziet hier al dat gewoon papier scheurt) Duw de bovenliggende punt in het midden naar beneden.
en trek de achterste punt iets omhoog, naar buiten.
Er komt nu een knik in het blaadje.


Kijk even als ik daarvoor een plastic zak gebruik.... Vierkant uitknippen.


Vouwen...


en afmaken.

Dan vervolgens nog eenzelfde, iets minder groot en die er bovenop leggen. Mooie kraal in het midden ( of een mooi rondje maken van een goudpapiertje van een chocolade eitje)  en klaar is je versiering. Zoals op de  inloopochtend werd bedacht door iemand; 
plak er nog een paar mooie punten onder nog groene
blaadjes

..


En nu vraag je je af; hoe zit het met dat maandverband.  De plasticjes die om maandverband zitten, hebben vaak frisse leuke kleurtjes.. Knip er vierkantjes van en maak er bloemetjes van. Ze vormen makkelijk en zijn schattig.

   
Succes!

Reacties

  1. Leuk en origineel. Dat is nog eens creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk ga ik ook eens proberen! Ik heb alleen geen blauw van maandverbandplastic, en daar heb ik nuineens heel veel van nodig...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk bericht.
    Ik maakte ze ook altijd met pasen, gewoon van servetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Goed idee voor in mijn groep 2! Papier is inderdaad niet handig kwam ik achter.. ;)
    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ooit in een grijs verleden waxinecupjes gebruikt die aan 2 kanten naar binnen toe plat drukt.
    Zo ontstaat er een ovaal met 2 punten die een bloemblaadje voorstellen.
    Daarna met dubbelzijdig tape dit vastplakken aan elkaar en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten