lente pasen bloemen


Wat een weer hebben we hier in Nederland. Alles loopt prachtig uit. We hebben een enorme boom voor het huis in bloei. Prachtig.
Vanochtend genoten van al het groen op de inloopochtend.. We hebben "paas" bloemstukjes gemaakt.




Maar om het een beetje aan te kleden, hebben we eerst een kuikentje geprutst en dat was zo leuk dat ik daar volgend jaar meer aandacht aan wil besteden.

Schattig toch? Je koopt een pakje vaatdoekjes. En daarvan kun je heel wat kuikentjes en kipjes en bloemetjes knippen. Hier een kuikentje..; ik heb de tekening van een kuikentje eerst even getekend om te kijken hoe ik het moest doen.(patroontje) Vul het op met een beetje watten, kraaltjes als oogjes. en een klein rood snaveltje natuurlijk.

Onze Ans (van 80) is nogal handig op velerlei gebied. (Naait nog steeds haar eigen kleding, en ziet eruit als een dame) Deze Ans dus, heeft het bloemstukje gemaakt wat hierboven en beneden op de foto staat.

 

Maar de andere bloemstukjes waren evengoed plaatjes. Voordeel van de inloopochtend is dat er nogal wat ervaren mensen rondlopen, die minder ervaren helpen om iets moois te maken. Zo gaat iedereen weer vrolijk met iets moois naar huis.





Nog even een bloemetje om van te genieten. Laten we zeggen; een soort narcis.. Knippen, vouwen, nieten en klaar... leuk om takken mee te versieren. Of ook in het bloemstukje erbij.
Goede Vrijdag!!!!

Reacties

  1. Wat een uitvinding die vaatdoekjes! Jullie hebben leuke dingen gemaakt hoor!
    Hele fijne paasdagen!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat creatief met alles.En wat een prachtige resultaten.Fijne Paasdagen gewenst. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je mijn blog gaat volgen.
    Ik heb even snel je blog bekeken en ik kom snel terug om alles eens op mijn gemak te bekijken. Fijn paasweekend Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten