hoe ik werk is hoe ik ben

Zomaar een inkijkje in mijn eigen leven.
Deze eerste foto is een moment van geluk. Heerlijke warme dag. Buiten in de tuin. Koffie en mijn boeken.
De geur in de lucht, de dag nog voor de boeg, rust en ruimte.

Meestal is het leven hectisch. Wat op zich ook heel aantrekkelijk kan zijn, hoor!
Zo geordend als het er boven uitziet, is het eigenlijk niet.
Kijk maar eens mee met de foto's beneden.


Vooral dit plaatje geeft aan waar ik op een dag naast het gewone werk-  mijn hoofd bij heb. De blauwe stof is van de galajurk..("hoe moet ik de mouwen erin gaan zetten".) Eén van de plastic boxen zit vol met negatieven van foto's van vroeger. De scanner staat ernaast. Ik ben bezig alle negatieven te scannen...(met 2 trouwerijen voor de boeg is het wel handig om te weten wat ik heb) Er staat ook een naaimachine.. ("zal ik er nog even achter kruipen vandaag?")  De krant staat er niet op, maar zwerft zeker ergens op tafel. En ik zie de telefoon. Ik heb regelmatig een 1 1/2 uur een kind aan de lijn tussen de bedrijven door. Tja. 
Een agenda en een studieboek en een pen.  Oh, ja en de laptop waar ik deze blogs op maak...Zo plan je toch allemaal je tijd weer vol he?

Ik bewonder de mensen die niet zo van de hak op de tak springen in hun indeling van de dag.. Bij mij loopt alles door elkaar heen. Behoorlijk chaotisch... Zijn jullie ook zo!?  Daar ben ik best nieuwsgierig naar...


chaos dus. Alles tegelijk (post- formulieren, naai en knutselspul )



Alles bewaren... ook zo iets lastigs.. ik heb een man die niet klaagt, dat scheelt. Maar als je wat bewaart dan heb je ook wat.. bijv. restjes stof van bloesjes, pyamabroeken, kinderjurkjes, oude overhemden van mijn zoon enz. enz) Nou nog iets ervan maken.



Heerlijk al die mooie dingen om me heen en het materiaal. 
Gelukkig zie ik tegenwoordig op internet ( en bij mensen in mijn omgeving)  al jullie leuke dingen. Dat zorgt ervoor dat ik ook weer overloop van de plannen en er echt zin in heb.

Reacties

  1. ik spring ook wel eens van het een naar het ander, tis maar net waar ik een drang naar heb ;-)
    Dat er steeds overal wat ligt en staat....ja...steeds weer opruimen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik wel zo ongeveer de grootste chaoot van Nederland ben. Zo af en toe word ik moe van mezelf. De kinderen zeggen wel eens: best knap dat je in 1 minuut zoveel troep om je heen kunt krijgen. Nou ja ik zie het maar als compliment.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het erg herkenbaar... doe ook altijd alles tegelijk..
    Al stofzuigend in de woonkamer kom iets tegen wat de container in moet, stofzuiger uit, valt ergns midden in de kamer neer en ik loop de keuken in gooi weg wat weg moes en vind daar nog wat vaat wat de vaatwasser in moet, ondertussen zie ik iets liggen wat naar boven gebracht moet enzenzenz.... Zo verloopt mijn dag ongeveer... En dan nog eens veel hobbies hebben zodat puzzels, puzzelboeken, borduurwerkjes haakwerkjes, laptop en noem maar op door de hele kamer verspreid liggen... en dan heb ik het nog niet over het speelgoed van de meiden wat er nog bij ligt.... Lekkere chaos hier dus ook altijd... Maar als je het eenmaal hebt geaccepteerd ("zo ben ik nou eenmaal ik kan er ook niks aan doen") is het ook niet erg, nu geniet ik er eigenlijk wel van, er word in ieder geval geleefd hier!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten