galajapon


Nu is het feest voorbij en kan ik ongestoord de japon showen.

Dochterlief vond blauw dit keer wel een mooie kleur voor haar jurk en dus is het dat geworden.
Zo'n jurk groeit aan het lijf bijna. Dat betekent telkens passen en weer bedenken en dan veranderen totdat je hebt wat je wilt.

Van elke mode is het grootste geheim, dat een model goed moet passen. En dat is een uitdaging.
Deze jurk heeft in de achterrok nog een dubbele stolpplooi en het rijgje loopt iets door in die plooi.
Er zit wel een rits onder.  Verder heeft de jurk een klein sleepje.
Wil je een sleepje nog iets meer laten slepen, dan kun je gordijnen- loodkoord in de zoom vastnaaien.




Mijn dochter is blij met haar jurk.
Nu nog opmaken, haren doen en een zwarte sjieke cape om en dan op naar het feest.
(waar overigens alle jongenmannen in rokkostuum komen -  Wat zijn ze dan allemaal mooi.)

Reacties

  1. Een plaatje! Mooie jurk en prachtige dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie op mijn blog! Erg leuk zo hartelijk ontvangen te worden in blog-land! :)
    En wat een mooie jurk gemaakt zeg! Wou dat ik dat kon!
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige jurk. Deze week heb ik met mijn dochter trouwjurken bekeken. In het wit zou dit een bruidsjurk kunnen zijn. Leuke inspirerende blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten