droomvogel


Een tijd geleden kreeg ik van een goede kennis een erorme lading "klosjes" zijdegaren. Allemaal aanverwante kleuren. Waarschijnlijk ooit een onverkochte partij van garen. Incourante kleur of zo.
In ieder geval prikkelde het wel mijn fantasie.. Maar daar bleef het bij...Ik heb de kleuren op nummer gesorteerd en in plasticzakjes gedaan. Ik kon er een plastic opbergbox mee vullen.



Maar wat doe je met zoiets.. Nu heb ik bedacht dat ik er mee ga borduren op de machine.. op oplosbaar folie. Maar zover is het nog niet. Weet ook nog niet of dat gaat.


Toch ben ik ermee aan de slag gegaan. Op mijn eigen manier. Had een leuk vogelpatroon gevonden op internet en dat heb ik als basis gebruikt... ja om gewoon te borduren.. Een dubbel draadje gaat dat? Wordt dat niet te strepig..Maar veertjes zijn strepig...dus.. 
Uiteindelijk al bordurend verzinnen hoe het patroon loopt en hoe de gekozen kleuren verlopen.




Uiteindelijk heb ik het vogeltje in elkaar gezet.. door de dikte van het borduursel is het snaveltje een beetje stomper geworden: dat is wel jammer.
Maar het is een schattig vogeltje en het heeft zijn plekje al gevonden in de kamer..


Reacties

  1. Wat mooi!
    Gaaf zoveel mooie klosjes te krijgen. Maar complimenten voor wat je er van gemaakt hebt.
    leuk idee.

    groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs leuk vogeltje ist geworden. Daar ben je vast trots op. En de kleuren zijn helemaal goed zo.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is helemaal fantaisch deze paradijsvogel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gaaf joh!
    echt helemaal te WOW!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enorme klus zal dat zijn geweest! Maar het resultaat is er dan ook naar! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! erg knap gemaakt!

    groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten