armbandjes vankraaltjes, hoedenelastiek, kledinglusjes of memorywire

Zomaar een greep uit mijn sieradendoosje.
 (nou heb ik niet zoveel, want ik wil er eigenlijk nooit geld aan uitgeven) 
 Gelukkig kun je ook nog zelf iets maken en dan gebruiken wat je al hebt.
Deze eerste armband is van hoede-elastiek met kleine kraaltjes die ik toch al had liggen. Je naait ze rondom het elastiek vast. Rek het elastiek uit, zodat je een goede dichte verdeling krijgt.




Dit is het resultaat... dus als je nog ergens een lading kleine kraaltjes hebt, van een paar mode's terug, kun je alsnog aan de slag, want het blijft toch leuk.

 Onderstaande armband  is wel van deze tijd. Pas geleden maakte ik in een workshop kennis met memorywire.
Een al rond gevormd stuk draad, waar je zelf iets van af kunt knippen (hoeveel wikkelingen je wilt).
Begin met een oogje te buigen aan het ene uiteinde en ga rijgen... Heerlijk om te doen, maar het lijkt eenvoudiger dan het is om een beetje een goede verdeling te krijgen. Ik geloof dat ik wel 7 keer overnieuw ben begonnen met dezelfde kraaltjes om het naar mijn zin te krijgen. Maar dat geeft natuurlijk niet.
Eindig ook weer met een restje draad dat je tot oogje kunt buigen en klaar ben je.



 Dan als laatste nog een kledinglintje.. je weet wel, zo'n ding waaraan je je rok moet ophangen en dat altijd naar buiten piept. Ik knip ze vaak af.. Je kunt er wel weer iets mee doen.
Zo is dit grover geweven lintje niet zo mooi, maar wel ideaal om palletjes en kraaltjes op te naaien.
Dat heb ik dus geprobeerd in het zonnetje voor mijn tent 
(....ooit... wanneer was het ook weer zomer?) 
en zie hier het resultaat..
 Eigenlijk moet je ook de achterkant volnaaien, maar daar is nooit van gekomen. En bij mij valt ie vrij strak om de pols dus hoeft het niet persé.




Leuk toch? wie weet wat er nog in je kralendoos zit om even "op te maken".

Reacties

  1. leuk deze ideeen! vooral met dat memorywire... dat ken ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten