krans vlechten van takken tutorial

Met dat mooie weer wordt er vast wel gesnoeid...

dus allemaal naar buiten om een 
krans te vlechten.


Heel mooi lukt dat met berkentakken. Maar die zijn meer in het najaar te vinden. Als je dan goed om je heen kijkt na een herfststorm, zie je vanzelf allemaal mooie lange twijgen onder de berkenbomen.



Wij hebben net de blauwe regen gesnoeid.. En daar zit naast allerlei takkewerk ook heel mooi vlechtspul bij.


Kies de lange twijgen. Neem de eerste en maak er een cirkel van zoals op de foto.. Ga vervolgens daarom heen winden. Zet met de volgende tak de eersten vast. En probeer een echt ronde vorm te krijgen door de hardere delen goed te verdelen over de krans.



Steek telkens de volgende tak tussen de krans en probeer het uiteinde ook vast te steken.




Draai aldoor dezelfde kant op. Wil je een iets rommeliger effect, dan kun je de laatste twijgen de andere kant opdraaien
Maak er een dikke krans van.
Zo "kaal" is ie ook al mooi, maar natuurlijk met de paasdagen voor de deur is het versieren van zo'n krans een uitdaging...
Ik ga dat niet doen want ik heb 'm aan mijn buurvrouw gegeven.
(zij mag dat doen :-)

Reacties

  1. Omdat ik opzoek was naar ideeën om een voorjaars krans te maken kwam ik op jou blog.. leuke ideeën post je dus sluit ik me aan bij alle andere volgers!
    Misscuen vindt je her leuk om mij ook te gaan volgen?

    Hartelijke groet van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts