stoffen hart met knoopjes en herinneringen

Dit is het knoopjeshart, dat ik al een paar maand geleden heb gemaakt, maar wat nu eindelijk af is.
Het is een restje stof (van de galajurk van dochterlief) met oude knoopjes (met herinneringen, sommigen van mijn oma, sommigen nog uit de knopendoos van mijn moeder.) Glas, metaal, parelmoer.

Zo kunnen `lieve` knoopjes toch nog een poosje mee. Eigenlijk wel heel leuk dat je tegenwoordig oude restjes kant, knoopjes, stukjes stof niet weggooit maar dat er nog iets moois van kan worden gemaakt.

Voor mij was het probleem dat ik geen koord kon vinden.. Zelfs op de creabeurs was het niet.
En in geen winkel konden ze me helpen. Ik merk dat ook in fournituren duidelijk een trend bestaat. Nooit erg in gehad. Uiteindelijk bedacht ik (half slapend in mijn bed) dat er nog ergens in een achteraf straatje in onze stad een oud fourniturenwinkeltje zat. Écht oud. En ja hoor, tussen alle oude en nieuwe bandjes, knoopjes, veren en kant kreeg ik weer hoop. En hoog aan een balk op een spijker hing een klos met WIT KOORD
Hoera... nu is het hart klaar en is het naar mijn zin.

Reacties

  1. Mooi gemaakt met die verschillende knoopjes. Leuk dat je mij gaat volgen. Groet, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, all die mooie knopjes op en hart .... ik heb knoopjes gebruikt om en armband te maken
    http://differentart.org/2011/07/07/פעם-סרגנו-בחורף-ורקמנו-בקיץ

    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten