blik beschilderen

'Kan ik dat ook?' vroeg ik me lang geleden af.
Op het buro van mijn man staat al jaren dit pennenblik. Het moet wel oud zijn want het is een frisolacblik van toen onze kinderen nog klein waren. De jongste is nu 18.

Ooit vond ik een plaatje van 3 danseresjes en het was zo schattig dat ik wilde proberen of ik ook zoiets kon schilderen. Tekenen gaat aardig. Schilderen doe ik niet vaak.

Eerst het busje zwart schilderen. Dat was al heel wat voor mij, bedenk ik nu. En proberen de schilder te evenaren die zo fijntjes de danseresjes had neergezet.



Dit is het toen dus geworden. 
  Lang zo goed niet als dat schilderijtje, maar toch goed genoeg voor een eerste schilder poging. 
Er zit een stukje moed in om iets aan te pakken wat ik nooit deed. We hebben er nog steeds plezier van. Zoals je kunt zien, is het blik hier en daar iets gehavend, wie weet wordt het ooit nog antiek. ;-)

Reacties

  1. Hallo Ellie. Jouw blog is ook een snoepie. Wil je mij even een mailtje sturen, dan kan ik jouw vragen beantwoorden. Prachtig de bus. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts