vrij borduren op een bloes

(tip; als je niet goed kunt zien wat op de foto staat, kijk dan onder een iets andere hoek.)

 Dit is één van de leukste soorten handwerk vind ik. 
 Je begint ergens en borduurt letterlijk gewoon waar je heen moet.  De richting volgt eigenlijk uit zichzelf.. Eerst komen de bloemen  (applicaties) en daarna de stampers en aan het einde de slingers  ertussen die ook over de naden heengaan;
 kan dus nooit fabriekswerk zijn :-)


Ik heb ooit al een gordijn zo geborduurd en een lampenkap,  (die keren niet in katoen maar in wit dun linnen) mooi met de lichtval erdoor.. Helaas zijn die stukken inmiddels versleten.



Het moet maar weer zomer worden, dan kan ik de bloes aan...

Reacties

  1. Tjee, dat is wel mooi!!!
    Is dit een voile bloes? met die voile erop geborduurd?
    Super mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag net je reactie op mijn twist blog bij "mij"

    Het naaien heeft bij mij ook heel lang op een laag pitje gestaan, en nog wel een beetje, ik heb ook zo weinig tijd, we hebben een eigen bedrijf, dus hele dagen werken, en de weinige vrije tijd verdelen tussen de tuin, lingerie naaien en tassen of zo.
    En die blogs zijn eigenlijk ook niet bevorderlijk, er komen zulke mooie en creatieve dingen voorbij,

    Weet je dat lingerie helemaal niet moeilijk is... mijn dochter van ( toen 18) heeft gelijk met mij een cursus gedaan, had totaal niks geen naaiervaring, nog nooit achter een naaimachine gezeten, en die kan het ook, kijk maar eens hier
    http://kimsbasics.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten