hout dat bloeit.

Ik weet niet hoe het jullie vergaat,
 maar ik heb een zwak voor hout, oud hout van buiten uit de natuur. Ik sleep met takjes en zelfs takken. Het gebeurt wel dat ik samen met mijn man onderweg ben en dan een enorme tak zie liggen, waar ik helemaal weg van ben... maar ja, je kunt natuurlijk niet een eind gaan fietsen met een tak.
 Of een kopje koffie gaan drinken met een tak.. Beetje onhandig.
 Dan zit er niets anders voor mij op dan om die tak naderhand alsnog te gaan halen.. voor in de tuin, voor in huis zelfs (ik schuw zelfs de beestjes niet die erin zitten.) Mijn man laat het toe, hij weet na bijna 35 jaar huwelijk wel hoe ik in elkaar steek.


 Nou moet je niet denken dat mijn hele huis vol takken ligt... dat is ook weer niet nodig. Sommigen blijven, sommigen gaan.
Verse takjes met mos zijn helemaal het einde, vind ik. 
Dat mos! geweldig!
Een vriend van mijn dochter die net bij ons kwam, vroeg haar verbaast wat dat hout daar deed op de lambrisering..
 Hij snapte werkelijk niet wat dat voor nut had...:-)

Nu heb ik weer zo'n stukje hout meegenomen uit het bos en ligt het weer op de lambrisering. En ineens bedacht ik dat het kon bloeien.....dus knoopjes gepakt en dubbelzijdig kleefband, 
en ja hoor; het bloeit uitbundig.
Ik ben benieuwd wat voor commentaar ik nu weer krijg van huisgenoten en gasten.



Reacties

  1. ik hou daar ook wel van, vooral als het zo met mos bedekt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!! nog iemand met een hout tic...
    Ik heb het ook met stenen , jij ook?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten